Kračlou: Markes neće biti spor, Rosi me zapanjuje

Moto GP 5. mar. 202113:332 komentara
Podeli:
Kral Kračlou
Mirco Lazzari gp/Getty Images

Test vozač Jamahe Kal Kračlou rekao je da je razočaran što prvi put od 2010. godine neće biti nijednog Britanca u Moto GP šampionatu, kao i da će dati sve od sebe da odradi što bolji posao u novoj ulozi.

Povezano

Britanac je na kraju prošle sezone završio karijeru trkačkog vozača i potom preuzeo ulogu test vozača Jamahe. Kračlou se poslednji put na modelu M1 našao pre više sedam godina, kada je vozio za Teh3, u kojem je proveo prve tri sezone svoje karijere u kraljevskoj klasi. Potom je godinu dana branio boje Dukatija, a prethodnih šest sezona bio je vozač LCR Honde.

U ulozi test vozača Jamahe britanski motociklista je nasledio Horhea Lorenca, koji prošle godine nije zadovoljio, a svoj debi imaće u subotu, kada zvanično počinju testiranja u Dohi.

Prva tri dana ću iskoristiti da bih razumeo M1 što više jer sam u poslednjih sedam godina vozio nešto sasvim drugo. Biće teško jer ću deliti motor sa dvojicom japanskih test vozača, podešavanja će biti ista da bismo mogli da se menjamo, što će biti problematično za mene zbog pozicije na samom motoru, ali možda to i neće biti tako loše za upoznavanje motora. Važno je da ustanovim šta mi je potrebno da bih bio brz, a ovde smo da bismo procenili šta treba“, naglasio je Kračlou na prvom brifingu sa medijima u novim bojama i osvrnuo se na to što Jamaha ima drugačiji plan u odnosu na druge proizvođače, pa znatno ređe koristi svoje test vozače, „Odluka nije bila moja da vozim tek sada, Jamaha je sve spremala za Sepang, ali su ta testiranja otkazana, pa smo došli ovde. Dva-tri dana ću upoznavati motor, što jesam mogao da uradim ranije, ali je sve spremano za zvanični test“.

Ova zima izgledala je drugačije za Kračloua u odnosu na prethodne, ali je bila mnogo teža nego što je očekivao kada je odlučio da završi karijeru.

Kal Kračlou
Mirco Lazzari gp/Getty Images

Imao sam probleme sa leđima, još od Portimaa, bio sam stalno u bolnici. Nažalost, ne razumemo šta je glavni problem, ali imam hronične bolove u donjem delu leđa. Znam da je loša situacija jer ne mogu da vozim na bicikl, prestao sam da treniram na dve nedelje, potom sam vozio tri nedelje, da bih prestao i nisam seo na bicikl od tada. Vožnja bicikla mi pogoršava stanje, ništa ne radim drugačije sada nego ranije jer vozim već 20 godina, ali nadam se da ću biti dobro kad sednem na motor. Videćemo posle nekoliko sati šta će se desiti“, istakao je Britanac.

Kračlou se takođe osvrnuo na to zašto je Jamaha baš angažovala njega i kako to što je prethodnih godina vozio za Hondu uopšte može da pomogne timu.

Moje iskustvo je razlog zašto su me angažovali jer razumem različite motore i bio sam brz na njima. Jeste da sam sa Dukatijem imao probleme, ali sam stizao do podijuma, u Hondi sam bio dobar, testirao sam mnogo. Ali, nema tajni koje ja mogu da prenesem iz Honde u Jamahu, svaki proizvođač ima svoju filozofiju, a vi donosite iskustvo rada u timovima. Niko ne želi da kopira drugi motor. Svakako ću imati povratne informacije, koje će se možda ticati nekog drugog motora, ali isto tako to možda neće funkcionisati u Jamahi kao tamo. Mi svakako moramo prvo da odradimo svoj posao, pa onda da idemo dalje“, rekao je Kračlou,.

Pošto je Kračlou odlučio da završi karijeru, a Bredli Smit ostao bez mesta u Apriliji, Britanija neće imati svog predstavnika u kraljevskoj klasi posle više od decenije. Kal ističe da mu je žao zbog toga, ali da veruje da postoje vozači koji će uspeti da vrate Britaniju u sam vrh svetskog motociklizma.

Kal Kračlou
Mirco Lazzari gp/Getty Images

To je tužna vest za navijače, ali i sam Moto GP. Istorijski gledano, imali smo dobre britanske vozače i razočaravajuće je što nas nema više. Očekivao sam da će Bredli dobiti mesto, ali nisam iznenađen jer proizvođači često donose takve odluke. Šteta je, ali da li treba da budemo zabrinuti? Ne znam, imamo dobre talente u Moto2 i Moto2, da li će momci uspeti da naprave taj korak, videćemo, nadam se. Tu je Džejk Dikson, momci sa kojima se borio prošle godine su sada u kraljevskoj klasi, a verujem da on ima šansu u Petronasu“, kaže Kračlou.

Prošlu sezonu u Moto GP šampionatu obeležila je povreda Marka Markesa, za kojeg se još ne zna kada će se vratiti na stazu, a Kračlou veruje da ne postoji šansa da bude spor kada se to desi.

Markes je Markes, kada se vrati neće biti spor. Svi očekujemo da se vrati što pre, ali on zna da mora da sačeka i onda se vrati. Neće biti spor, ali će mu biti potrebno vreme da se adaptira. S obzirom da je on Markes, može da se desi da to bude već posle tri kruga. Iskreno se nadam da će se vratiti brzo“, naglasio je Kračlou.

Kal Kračlou
Quinn Rooney/Getty Images

U odnosu na prethodni period kada je bio u Jamahi, mnogo toga se promenilo, ali je jedna stvar ostala ista, a to je Valentino Rosi, iako će ove godine braniti boje Petronasa. Britanac je istakao da je ranije njegov stil bio najsličniji ’Doktorovom’, kao i da se divi devetostrukom svetskom šampionu što i dalje vozi, iako ne mora, ali je njegova strast i te kako primetna.

Kada sam ranije vozio u Jamahi, najviše sam upoređivao svoje podatke sa Valentinovim. Za sada nisam gledao nikakve podatke jer bih ih poredio sa potpuno drugačijim motorom. Kada počnem da vozim više ću razumeti sa kojim vozačem sam najsličniji“, rekao je Kračlou i dodao, „Valentino je jedan od mojih pet šefova, radiću za sve njih. Ali, kada govorimo o njemu samom, to sve šta je postigao, kao i ambiciju da i dalje bude tu, to je neverovatno. Kada je neko u motociklizmu to šta je on, mogao je da se povuče pre 20 godina. Njegova strast je takva da ne mora da nastavi, ali to istinski želi želi i to je ono što sam voleo kod Nikija Hejdena. Valentinova želja je nešto što me uvek zapanjuje“, istakao je Kračlou.

Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje Velikom nagradom Katara 28. marta i moći ćete da ga pratite na kanalima Sport Kluba.

Komentari

Vaš komentar