Preokret za istoriju – prva meč lopta za Banjaju u Maleziji

Moto GP 20. okt 202213:5216 komentara
Fabio Kvartararo, Frančesko Banjaja
motogp.com

Od početka ovogodišnjeg Moto GP šampionata videli smo mnogo uzbuđenja, ali i preokreta, a najveći je, bez sumnje, izveo Frančesko Banjaja, koji predstojećeg vikenda na Velikoj nagradi Malezije ima prvu meč loptu za osvajanje titule. Kompletnu akciju sa staze „Sepang“, na koju se najbolji motociklisti današnjice vraćaju posle dvogodišnje pauze, možete da pratite na Sport Klubu 3.

Povezano

Na polovini sezone, posle Velike nagrade Nemačke, Banjaja je imao 91 bod zaostatka u odnosu na vodećeg Fabija Kvartarara, ali je u nedeljama koje su sledile izveo najveći preokret ikada viđen u istoriji motociklizma. Posle podijuma u Australiji prošlog vikenda i odustajanja branioca titule, vozač Dukatija ima 14 bodova prednosti i prvu meč loptu da već u Maleziji stigne do trona.

Do kraja sezone ostale su samo dve trke, pošto posle Malezije sledi još samo Velika nagrada Valensije, a pored Banjaje i Kvartarara su i dalje Aleš Espargaro i Enea Bastijanini. Vozač Aprilije je trenutno 27 bodova iza Italijana, inače šampiona Moto2 kategorije iz 2018. godine, dok je Bastijaninijev zaostatak u odnosu na sunarodnika 42 boda. I računica što se tiče toga kako Banjaja može da osvoji titulu već na „Sepangu“ je veoma jednostavna.

Banjaja može da dođe do trona samo ukoliko nedeljnu trku završi na nekoj poziciji od prve do pete, u svakom drugom slučaju odluka se odlaže za Valensiju, gde se poslednja trka vozi 6. novembra. Ako pobedi, italijanskom motociklisti je potrebno da Kvartararo ne bude na podijumu, a ovo su drugi scenariji po kojima to može da učini – ako bude drugi, a aktuelni šampion bude u najboljem slučaju sedmi, a Aleš ne pobedi; ako bude treći, aktuelni šampion ne bude bolje plasiran od 11. pozicije, a Espargaro ne završi na podijumu; ako bude četvrti, vozač Jamahe bude barem 14, a Španac ne bude na pobedničkom postolju; ili ako zauzme petu poziciju, Kvartararo ostane bez bodova, a Aleš ne bude na podijumu.

Frančesko Banjaja
Ducati Motor Holding SpA

Šanse za titulu ima i Bastijanini, naravno, ali pošto je 42 boda iza Banjanje, on može da ostane u konkurenciji samo ukoliko osvoji 18 bodova više od svog budućeg timskog kolege. Posle trke u Australiji iz te konkurencije je ispao Džek Miler, kojeg je nesrećno sa staze izbacio vozač LCR Honde Aleks Markes, ali uprkos tome on će i dalje imati važnu ulogu u ishodu borbe za titule, bilo u slučaju borbe za titulu ili kao pomoć Banjaji.

Iako je sam Italijan više puta naglasio da ne želi pomoć ni timskog kolege, ni drugih vozača na Dukatijima, poslednjih nedelja je bilo i te kako jasno da je većina njih oklevala. A sada, da li su to timske naredbe ili zapravo izbegavanje rizika u borbi sa vozačem koji ima šansu za titulu, dok oni nemaju? U svakom slučaju, kandidata za najviši plasman u Maleziji je mnogo, a pored momaka koji se bore za titulu, među njih moraju da se ubroje i iznenađujući pobednik prošlonedeljne Velike nagrade Australije Aleks Rins i Mark Markes, koji je stigao do 100. podijuma u kraljevskoj klasi. Lista se njima ne završava, što samo garantuje mnogo uzbuđenja na „Sepangu“, koji nam je u prošlosti pružio mnogo spektakularnih trka.

Akcija u Maleziji počinje u noći između petka i subote, prvi trening kraljevske klase vozi se od 4.50, dok je drugi na programu od 9.05. Subotnji treninzi zakazani su za 4.50 i 8.25, dok su kvalifikacije od 9.45, a Velika nagrada Malezije startuje u nedelju u 9 časova.

Komentari

Vaš komentar