Vinjales za SK: Ne razmišljam o tituli

Jelena Trajković 1. apr. 202110:0011 komentara
Podeli:
Maverik Vinjales
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Otvorio je šampionat na najbolji mogući način – trijumfom na Velikoj nagradi Katara. Čini se da je posle turbulentne prošle sezone pronašao stabilnost koja mu je bila preko potrebna, međutim, glavno je pitanje da li će na stazama koje se mnogo razlikuju od „Losaila“ moći da održi taj ritam.

MotoGP 2021.

Sam trijumf Maverika Vinjalesa pod reflektorima u Dohi nije bio toliko iznenađujuć, kao način na koji je došao do njega. Evidentno je da je između dve sezone nešto promenio, pored toga što je prvi put u karijeri iskusniji vozač u garaži Jamahe. To je bila samo jedna od tema o kojima smo razgovarali sa Maverikom pre početka sezone, a osvrnuli smo se na to šta je naučio tokom perioda kada mu je timski kolega bio Valentino Rosi, ali i još mnogo toga…

Osećam se uzbuđena jer sam opušten, dobro raspoložen. Posebno kada vozim kod kuće osećam da sam na dobrom nivou, recimo da sam brži nego prošle godine na drugim motorima. Osećaj je da imam sve što mi je potrebno da bih dao sve od sebe, pokušaću da odradim dobar posao. Sigurno je da smo otvorenog uma, znamo da je staza u Kataru veoma drugačija u odnosu na ostale u sezoni, pokušaćemo da budemo jaki, ali ćemo u isto vreme pokušati da budemo pametniji, da radimo i za staze koje slede“, naglasio je Vinjales.

Prošla sezona je bila potpuno drugačija u poređenju sa svakom prethodnom zbog pandemije koronavirusa koja je dovela do toga da veliki broj trka bude vožen u kratkom vremenskom periodu. Vinjalesova najsjajnija tačka bila je na Velikoj nagradi Emilije Romanje, na kojoj je zabeležio jedini trijumf u sezoni koju je završio na šestom mestu u generalnom plasmanu.

Maverik Vinjales
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Zapravo, mislim da je prošla sezona bila teška za sve jer na kraju nismo uspeli da nađemo ritam na motoru. Vozili smo uvek po dva puta na istim stazama, bilo je čudno, ali je svima bilo isto, pa nismo mogli da damo maksimum. Definitivno, prvi deo prošle sezone je bio veoma dobar, trku u Mizanu smo završili pobedom i samo bod iza vodećeg u šampionatu. To znači da smo odradili dobar posao, ali drugi deo je bio težak za nas, posebno dve trke u Aragonu i obe u Valensiji. Ali, ova godina bi mogla da bude potpuno drugačija, pokušaćemo da radimo vredno, treba da unapredimo mnoge stvari“.

Kada sagleda sve ono što se desilo prošle godine španskom motociklisti nije teško da izdvoji šta je bio glavni problem zašto nije ozbiljnije mogao da se bori za titulu.

Glavni problem je bila nekonstantnost motora. I, takođe, greške. Napravili smo mnogo grešaka. Jednom je bilo do kvačila, drugi put problem sa kočnicama, a onda smo imali problem sa pneumatikom u Brnu, što je bila dobra trka za nas. Imali smo veliki broj problema, ali, morate da učite. Mislim da smo naučili i da nećemo ponoviti takve greške. Generalno za mene je to bilo pozitivno jer smo se suočili sa veoma teškom sezonom, ostvarili smo dobre rezultate, ne onakve kakve smo očekivali, ali je sada nova sezona, svi smo osveženi i motivisani za rad i napredak“.

Pre dolaska u Jamahu, u kojoj mu je ovo peta sezona, Vinjales je dve godine proveo u Suzukiju. Njegov bivši tim je prošle sezone zahvaljujući Miru stigao do trona, a na pitanje šta misli o njegovom napretku i činjenici da je on vozio taj motor koji je evoluirao do šampionskog.

Valentino Rosi, Maverik Vinjales
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Verujem da su napravili dobar napredak, moraćemo da vidimo ove sezone kakav je slučaj, kada je kompletna godina. Ali, mislim da dobro rade, akcenat je na timskom radu i konačno su stigli do rezultata. Veoma sam srećan zbog njih jer, kao što znate, u prošlosti sam bio deo tima, ali na kraju, ako želimo da i mi budemo dobri moramo da počnemo da radimo dobro i mislim da imamo šansu za to. Definitivno ćemo pokušati, a imamo dobar plan za sezonu“.

U prethodne četiri sezone Vinjalesov timski kolega je bio Valentino Rosi. Na prezentaciji motora Španac je rekao da njih dvojica u pojedinim trenucima nisu radili zajedno, da je Jamaha bila podeljena na Valentinov i njegov tim, ali nikada nije krio da je mnogo toga naučio od ’Doktora’.

Rekao sam to mnogo puta, posebno 2018, kada su rezultati bili veoma loši, on se uvek smešio, a ja to nisam razumeo. Iz godine u godinu sam počeo da razumem da je na kraju rezultat samo rezultat, morate da imate dobar odnos sa timom, da budete jedno sa timom. Veoma je važno zadržati dobru atmosferu unutar tima, da radite vredno, da radite opušteno, i da ni na koga ne vršite pritisak jer tako smo ranije gubili put. Razumem kako da radim opušteno, kako da povećam nivo mirnoće unutar boksa, a to je nešto što je važno za budućnost. Naučio sam kako pomalo da se izborim u samom boksu, van njega, Valentino je bio sjajan u tome“.

Rosija je ove godine u fabričkoj Jamahi zamenio Fabio Kvartararo, što znači da će Vinjales prvi put u svojoj karijeri biti iskusniji od dvojice vozača u timu. Ta promena, ipak, ne menja mnogo u njegovom pristupu.

Maverik Vinjales
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Pokušavam da se fokusiram na sebe, da budem najbolji što mogu. Neću se mnogo fokusirati na mesto pored jer mislim da i dalje imamo mnogo posla, pre nego što počnemo da gledamo druge. Zato ću se fokusirati na sebe, fokusiraću se na stvari koje probamo, a moramo to da odradimo dobro. Moj prvi cilj je da isprobamo sve što treba, da vidimo šta je dobro, šta nije dobro, šta dobro radi ovde, šta ne“.

Pored odlaska Rosija i dolaska Kvartarara, Jamaha je promenila i test vozača. Umesto Horhea Lorenca angažovala je Kala Kračloua, koji je ranije vozio za Teh3, a u prethodnih sedam godina je vozio Dukati i Hondu. Vinjales smatra da je Kal veliko pojačanje za tim.

Kal je mnogo godina vozio Hondu, a ona je glavna za poređenje. Kao što znamo, kada se Mark vrati Honda će ponovo biti brza, a videćemo i kakav će Pol biti na njoj. Zna vrlo dobro kakav osećaj je imao na Hondi, a to je veoma važno jer moramo da se borimo protiv Marka. Važno je da nam Kal da povratne informacije jer ćemo razumeti kojim putem treba da idemo. To je važno jer za nas izgleda da je u jednom krugu, kada je dobro prijanjanje, sve lako. Iskreno je lako tada biti brz, biti konstantan u ritmu i imati sjajnu trku. Ali, čim prijanjanje nestane, upadamo u probleme, a ne možemo da budemo brzi, spadamo od borbe za pobedu na 10. mesto, a to nas je onemogućilo da se borimo za titulu prošle godine“.

A borba za titulu je nešto što se očekuje od vozača Jamahe, međutim, Vinjales ne žuri nigde…

Maverik Vinjales
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Pristupam sezoni sa drugačijim razmišljanjem, od dana do dana. Ne razmišljam o tituli, ni o trkama. Razmišljam samo o onome što prvo sledi, pokušaću da isprobam sve kako treba, da nađem dobar ritam, a to je najvažnije za mene“.

Za kraj, vozač Jamahe se osvrnuo i na činjenicu da se Mark Markes još ne vraća na stazu i ko je u njegovom odsustvu glavni favorit.

Sada moramo da prihvatimo da je Mir favorit i da je on taj koji je sada na vrhu. On je prvi kojeg treba da pobedimo. Definitivno, ako Mark bude mogao da ima savršenu mobilnost i jaku ruku, biće tu jer su on i Honda demonstrirali da su fantastični, tako da će sigurno biti tu“, rekao je Maverik Vinjales ekskluzivno za Sport Klub.

Komentari

Vaš komentar