Da li će roboti uskoro zameniti Dota 2 pro igrače?

Dota 2 7. avg 201816:58 > 17:02
BTS

Dok Dota 2 esport zajednica polako prihvata činjenicu da veštačka inteligencija sve brže pristiže profesionalne igrače, nameće se pitanje kuda sve to zapravo vodi i da li je budućnost Dota 2 esporta na kakav smo navikli ovim ugrožena?

Sve je počelo počelo kada je jedan bot „izazvao“ legendarnog Danila „Dendi“ Ishutina. Nastavilo se sa 5 na 5 mečevima protiv igrača različitog rejtinga, a kulminiralo pobedom u ozbiljnoj pet na pet borbi protiv poznatih Dota 2 imena.

Sa jedne strane pet botova, sa druge Davi „Moonmeander“ Tan, Ben „Merlini“ Wu, Ioannis „Fogged“ Loucas, William „Blitz“ Lee i Austin „TheCapitalist“ Walsh. Epilog svima poznat – brza pobeda u dve partije, uz korišćenje očigledne ali i delotvorne taktike. Botovi su se zadovoljili pobedom u samo jednom lejnu, pokazavši da im je lejning faza i dalje slaba, ali su žestokom akcijom nakon grupisanja uspevali da nadvladaju ljudske protivnike.

Da, istina je da su pravila bila izmenjena u korist botova. Moglo je da se bira samo 18 heroja, nisu smeli da se koriste Divine Rapier i Bottle, nisu smele da se koriste prizvana čudovišta i iluzije, kuriri su bili neranjivi i nije moglo da se koristi skeniranje. Ali to je nešto što će se vremenom unaprediti, botovi će nastavviti da uče, dok će ljudi stagnirati.

Kada se slegla prašina, neki igrači nisu bili impresionirani igrom botova – za sad. Neki su sa oduševljenjem prokomentarisali njihovu igru, jednu na šaljiv način, drugi sa mrvicom zebnje i strepnje. Sada kada je dugo iščekivana borba ljudi i mašina u Doti 2 u punom jeku, ne možemo a da ne razmišljamo o tome šta to može da donese.

Po tempu po kom se botovi razvijaju moguće da ćemo već do kraja godine moći da ih vidimo kako izazivaju vodeće pro igrače, možda već za godinu – dve počnu da ih pobeđuju. I šta onda ako ljudima postane zanimljivije da gledaju veštačku inteligenciju kako besprekorno igra? Male su verovatnoće da bi se ljudi zadovoljili navijanjem za bezlične robote, male su šanse da bi to označilo prevremeno penzionisanje dobrog dela igrača, ali samo postojanje vrhunskih botova može i te kako da utiče na profesionalnu Dotu.

Glavni način je naravno otvaranje potpuno novih horizonta kada je treniranje profesionalnih igrača u pitanju. Botovima ne treba odmor, botovi ne moraju da spavaju, botovi će 24/7 biti raspoloženi za igru, što može dodatno napraviti razliku između igrača koji provode više vremena trenirajući (što se prvenstveno odnosi na kineske ekipe).

To može dovesti i do drugih inovacija, poput specifičnih turnira u kom će igrači od krvi i mesa predvoditi timove sačinjene od botova, ako uopšte bude moguće da čovek predvodi mašinu. Ili možda vidimo poput pravila u League of Legends ligama u kojima timovi mogu imati dva strana igrača, dodavanje botova u Dota 2 timove, kako bi ekipe mogle da se pojačaju tamo gde su najslabije, što bi zasigurno povećalo kvalitet i kompetitivnost takmičenja? Veći kvalitet samih turnira znači i više gledalaca, više gledalaca znači više sponzora, a više sponzora znači – više para.

Dok se neki od fanova mogu buniti kako bi bilo kakvo uplitanje botova u pro Dotu jednog dana kvarilo integritet igre, na kraju dana u modernom društvu pravi izbor je uglavnom onaj koji donosi najveći profit, zbog čega možemo samo da nagađamo šta nas sutra čeka, i da li ćemo na jubilarnom desetom The Internationalu možda gledati i prvu robotsku ekipu kao učesnika.