Sećate se dana kada je svaki malo uigraniji igrač mogao da pobedi sam protiv sedam AI protivnika u StarCraftu? E pa oni su izgleda davna prošlost. Veštačka inteligencija danas može ono što ljudima nikad neće biti dostupno, a evo i dokaza.
Kompanija DeepMind je sa ponosom predstavila svoj AI koji se okušao u mečevima protiv StarCraft 2 vetereana, kao što su Dario „TLO“ Wunsch i Grzegorz „MaNa“ Komincz. Program ih je glatko savladao 10-0 u PvP (Protoss protiv Protossa) duelima, a evo i kako su to uspeli.
Naime, AI je proučavao snimke ljudskih partija i tako polako upijao kako funkcioniše igra na mikro i makro nivou. Onda je nekoliko AI-ova ubačeno u virtuelnu ligu gde su se takmičili između sebe, što je dovelo do razvijanja naprednih strategija u kratkom vremenskom periodu. Nakon dve nedelje „igranja“ AI su razvili iskustvo za koje bi ljudima trebalo – 200 godina.
Ono što je bitno napomenuti je da je AI imao ograničen APM (action per minute), tako da to nije razlog njihove pobede, već razvijenija taktička igra. AI su u prošlosti gubili od profesionalnih igrača koji su uspevali da pronađu greške u njihovoj igri, ali to više nije slučaj.
The @DeepMindAI team showed us this screen to help understand how #AlphaStar interacts with #SC2! That was incredibly cool! ?https://t.co/90NwaFtyKR pic.twitter.com/26uVeTBySo
— StarCraft (@StarCraft) January 24, 2019
Podsetimo se, prošle godine smo bili svedoci serije mečeva između veštačke inteligencije i profesionalaca u Doti, kada je AI polako napredovao i iz nedelje u nedelju pobeđivao sve bolje igrače.
Tačan razlog ovih testiranja ne znamo. I dok kompanija DeepMind tvrdi da je razlog tome proučavanje veštačke inteligencije kako bi se ona što brže i efikasnije implementirala u svakodnevni život, nameće se pitanje gde je njoj mesto u esportu, i da li ćemo jednog dana zaista gledati virtuelne lige u kojima će glavni takmičari biti roboti, a ne ljudi.