Kako se čuvaju brendovi Partizana i Zvezde?

Maja Todić

Sedamdeset i tri godine prošlo je od osnivanja giganata srpskog sporta, Crvene zvezde i Partizana. Najveći broj ljudi obojen je crveno-belim i crno-belim bojama, a beogradski večiti rivali veliki broj simpatizera imaju i van granica Srbije.

Crvena zvezda mt:s

Igrači i treneri su zvezde, oko njih se sve vrti i njima pripada slava, ali daleko od reflektora, iza kulisa, dejstvuju ljudi koji se staraju o tome da ime kluba ostane svetlo i da igrači budu dostojni reprezenti brendova kakvi su Partizan i Crvena zvezda.

Specijalizovani portal „Sportifico“ razgovarao je sa portparolkom FK Partizan Biljanom Obradović i direktorom marketinga KK Crvena zvezda Filipom Sunturlićem, koji su detaljno objasnili funkcionisanje dva velika sistema.

Brend nije nešto što je nastalo preko noći, ali preko noći može da bude uništeno”. Tim rečima Sunturlić započinje priču i upravo zato potreban je istovremeno energičan i oprezan pristup. Najveći broj ljudi brend poistovećuje jedino sa onim vizuelnim kao što su logotip i ostali grafički elementi, ali to je samo jedan, manje važan deo.

Brend na prvom mestu predstavljaju ljudi, uspesi – svaka osvojena medalja, svaki podignuti pehar, svaki navijač, igrač, trener, član stručnog štaba, doktor, svaki zaposleni u klubu ili organizaciji ili firmi važan je činilac u razvoju brenda”, objašnjava Sunturlić.

Iako je Crvena zvezda veliki brend, on i dalje mora da se razvija, pogotovo sada u digitalnoj eri u kojoj se promene dešavaju na dnevnom nivou. Zato je neophodno napraviti strateški plan promocije, držati ga se i ubirati dugoročne plodove tog dnevnog rada obraćajući se navijačima.

Miroslav Đukić i Biljana Obradović“U promociji koristimo alat koji se zove miksovana komunikacija, tj. miks marketing, dakle svaki resurs koji nam je dostupan. Taktički, volim kontinuiranu komunikaciju koja u jednoj fazi ima blaži, a u drugoj žešći intenzitet. Osnovna stvar jeste da navijač vidi Zvezdu u adekvatnom svetlu, želimo da izazovemo povezanost i intimnost između kluba i navijača pošto upravo to dovodi do toga da se lakše ostvare svi ciljevi”, kaže Sunturlić.

FK Partizan

Portparolka FK Partizan Biljana Obradović ponosna je na brojne humanitarne akcije. Prema njenoj proceni, Partizan na godišnjem nivou uradi tridesetak takvih velikih akcija, izdvojila je detalj koji joj ostao najupečatljiviji.

Bila je jedna devojčica koja živi blizu Teleoptika i koja ima totalnu disfunkciju mišića. Sakupili smo nekoliko hiljada evra i pomogli smo joj. Njena najveća želja bila je da upozna igrače Partizana i Sašu Ilića, pa smo Sale i ja otišli u njenu kuću i obradovali smo je. Oni jako teško žive, u takvim stvarim teško je suzbiti emocije”, kaže Biljana i dodaje:

“Pomažemo ljudima koji nam se javljaju. To nije uvek moguće jer nismo humanitarna fondacija, ali trudimo se koliko možemo. Igrači sakupljaju dosta novca, mi unutar kluba pomažemo, a i ličnim kontaktima uspeli smo da obezbedimo humanitarne brojeve”.

Kompletanu priču pročitajte OVDE.