Šta sponzoriše Premijer ligu? Uglavnom klađenje

Premier League 20. jul 20199:51 > 9:56
Podeli:
Tony Marshall/Getty Images

Više od polovine učesnika engleske Premijer lige u sezoni 2019/2020. kao glavnog sponzora, čije ime nosi na prednjoj strani dresa, ima kompanije koje posluju u okviru industrije kockanja.

Premijeršip je u vrtoglavom poslovnom rastu, a klubovi će u narednoj sezoni od sponzorstava zaraditi više od 388 miliona evra, što je rast od 10 odsto u odnosu na sezonu 2018/2019.

Povezano

Dominacija kompanija koje zarađuju od klađenja još je izraženija u Čempionšipu, u kojem je takvih timova čak 17 od 24.

Postoje mnoge inicijative u nevladinom sektoru, ali i u parlamentu Velike Britanije da se zabrani oglašavanje kompanija koje pružaju usluge klađenja na dresovima sportskih timova, ali za sada ne deluje da njihov trud ima ikakvog efekta.

Pogledajte sponzora svih timova iz Premijeršipa.

Ubedljivo najviše zarađuje Mančester Junajted jer na grudima njegovih igrača stoji logo američkog giganta automobilske industrije – Ševroleta. Od te reklame „Crveni đavoli“ godišnje inkasiraju 89 miliona evra. Najmanje od glavnog sponzora zarađuje ekipa Brajtona, kojoj Amerikan ekspres plaća godišnje oko 2 miliona evra.

Čelnik engleskih Laburista Tom Votson govorio je da je pregovarao sa mnogim kompanijama koje posluju u tom sektoru i da je dobio uverenja da će one postepeno izlaziti iz oglašavanja u fudbalu, ali da su pogazili reč i da će vlada Velike Britanije morati mnogo ozbiljnije da se pozabavi tom situacijom.