Obrni – okreni, samo mi nismo mogli da gledamo EP za žene

EURO 31. avg 202212:522 komentara
Podeli:
REUTERS/Peter Cziborra

Ovogodišnje Evropsko prvenstvo u fudbalu za žene oborio je apsolutno sve rekorde i širom otvorio vrata nekim novi devojčicama koje žele da igraju fudbal. Finale Eura bilo je jedna od tri najgledanije utakmice u prošloj sezoni (sve tri su odigrale žene) i najgledanije finale Evropskog prvenstva, kako u ženskoj tako i u muškoj konkurenciji.

Evropska fudbalska unija je, uz englesku Fudbalsku asocijaciju, gradove domaćine i nekolicinu partnera, zaista postavila nove standarde.

Iako se na zvaničnoj stranici UEFA mogla pronaći informacija da je zvanični nosilac TV prava Eura za teritoriju Srbije Radio Televizija Srbije, oni koji su u našoj zemlji želeli da gledaju mečeve nisu mogli to da urade preko javnog servisa. Sem finala. Za ostalo smo morali da se snađemo sami.

Povezano

Drugde u Evropi, ali i u svetu, 60 brodkasting partnera, uz UEFA.tv aplikaciju (preko koje je bez problema mogla da se gleda svaka utakmica pa i da se u HD signalu strimuje preko TV, prim.aut) omogućilo je rekordnu gledanost. Više od 50 brodkastera pratilo je Euro sa novinarima, komentatorima i izveštačima sa lica mesta.

Ne treba ni reći da je ovo bilo, u smislu TV prenosa, najgledanije Evropsko prvenstvo za žene – gledalo ga je 365 miliona ljudi. Više nego duplo u odnosu na šampionat odigran 2017. godine. Finale Engleske i Nemačke gledalo je širom sveta 50 miliona ljudi.

Više od pola miliona ljudi gledalo je utakmice na stadionima širom Engleske, a kroz takozvane fan zone prošlo ih je 19.200. Više od 2.300 volonetra je obučeno za potrebe Eura na razne načine.

Za mesec dana trajanja prvenstva tokom kojih je u gradovima domaćinima UEFA uz pomoć svojih članova i volontera sprovodila edukaciju iz programa ostavštine (koji će trajati do 2024.) oko 1.3 miliona ljudi uključilo se u program. Registrovano je u devet gradova domačina 7.900 devojčica koje tek počinju da igraju fudbal, više od 14.500 njih počelo je da igra rekreativno, a 145 novih žena trenera započelo je svoj novi put.

Finale Eura gledala su na Vembliju 87.192 navijača. Rekli smo već, to je rekordna gledanost finala Eura kako u ženskoj tako i u muškoj konkurenciji. Ukupno je na stadionima na svim mečevima bilo 574.875 navijača. Prosečna poseta bila je 18.544.

Rekordi su padali i na društvenim mrežama – ukupno 453.3 miliona reakcija, najviše na TikToku i Tviteru.

UEFA stranice na društvenim mrežama posvećeni samo ženskom fudbalu takođe su zabeležili rekorde tokom ovih mesec dana. Čak 590.000 novih pratilaca dobili su ovi UEFA nalozi, naviše TikTok i Instagram.

Više od milion reakcija na društvenim mrežama donelo je samo finale, a oko četiri minuta bilo ih je tokom poslednje nedelje turnira. Oznaka #WEURO2022 na TikToku imala je više od milijardu pregleda, a Instagram nalog @womensfootball za 106 odsto je povećao broj pratilaca – sa 326.000 na 673.000.

U isto vreme, reprezentacija Srbije jedan od najvažnijih mečeva od kada postoji igra daleko od očiju javnsoti, u trening centru u Staroj Pazovi, u večernjem terminu. Srbija će meč koji može da je odvede u baraž za Mudnijal igra u petak od 20 sati protiv Portugala.

Komentari

Vaš komentar