
Predmondijalski dani tope se pred nama... Svega 11 ostalo je do prvog duela, domaćina sa Ekvadorom, na Al Bajtu. Iz Dohe odavno stiže horski glasno: „Mondijal može da počne“.
Domaćini očekuju oko 1,5 miliona gostiju. Uporedo, pre dve nedelje odobrili su otvaranje dodatnih 50.000 smeštajnih jedinica, liberalizovali režim ulaska i maksimalno relaksirali procedure za strance.
Nema obavezujućih kovid testova, od 2. decembra vizni režim neće podrazumevati ulaznicu kao obaveznu stavku na putu do svemoguće „haja karte“…
FIFA već ponosno deklamuje – od tri miliona ulaznica, u prva tri kruga, najviše su pazarili navijači u Kataru, Sjedinjenim Američkim Državama, Engleskoj, Meksiku, Emiratima, Indiji, Brazilu, Argentini i Saudijskoj Arabiji.
A, gde su navijači Srbije i kakvoj podršci mogu da se nadaju „orlovi“ na Lusailu, Al Vakri i stadionu „974“, u susretima sa Brazilom, Kamerunom i Švajcarskom?
Četa Dragana Stojkovića Piksija imaće, kao i prethodne mondijalske, veću podršku dijaspore. I ovog puta, sudeći prema raspoloživim informacijama u retkim agencijama, organizatorima putovanja na planetarni događaj godine, navijači Srbije stizaće sa svih strana – Dubaija, Nemačke, Švajcarske, Amerike, čak i Rusije! Tek u manjem procentu, na nivou petine, doputovaće iz Beograda.
Aerodrom „Nikola Tesla“, od 21. novembra do 10. decembra, imaće redovne dnevne linije ka Dohi. Čeličnom „Er basu A 330“ potrebno je oko pet sati leta od Srbije do Katara. Zanimljvo, zbog povećane potražnje, dupliran je broj linija 23. novembra,uoči meča sa Brazilom, i 2. decembra, na dan utakmice sa Švajcarskom.

Od 10. decembra „Katar ervejs“ planira povratak na stari režim – pet letova u nedelji.
„Moguća je promena rasporeda, u zavisnosti od rezultata Srbije u grupnoj fazi. Plasman u osminu finala iziskivaće, sasvim sigurno, pojačane linije ka Dohi. Ukoliko bude interesovanja i za ostale utakmice u završnici, bićemo spremni da reagujemo“, objavili su u beogradskoj kancelariji poznatog avio-operatera.
Zanimljivo, „Katar ervejs“ , u isto vreme, imaće samo jednu dnevnu liniju na relaciji Zagreb – Doha, ali u periodu tokom celog takmičenja. Od 18. decembra planiran je povratak redovnom redu letenja – dva dana sedmično.
Oko deset odsto navijača Srbije odlučilo se za superatraktivnu ponudu – smeštaj na kruzerima. Deo njih imaće priliku da, tokom takmičenja, proputuje Golfskim zalivom i upozna Arabijsko poluostrvo. Malo veća grupa pristalica „orlova“ lakonski je rešila problem sa skupocenim hotelima u Dohi. Smeštaj je obezbedila u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, uglavnom Dubaiju, ređe Abu Dabiju, put Katara zapucaće samo na dan utakmica. I opet, natrag, u Emirate.
Upravo, zbog turista stacioniranih u susednim državama, vlasti Katara posegnule su za još jednim presedanom.
„Rijad, Abu Dabi, Dubai… obezbeđuju ljudima dnevne letove, delimično i zbog ograničenog smeštajnog kapaciteta Katara. Plan je da navijači doputuju u jutarnjim satima, isprate utakmicu, ili dve, možda čak i tri i vrate se u „bazu“. Zato je i liberalizovan vizni režim, na primer, do 13. januara viza za Katar, važiće i u Saudijskoj Arabiji. Popularna „haja karta“ otvara sva vrata – nudi neograničen broj ulazaka u Katar i zemlje Golfskog zaliva. Od prvog novembra niko ne može da dobije katarsku vizu bez ulaznice i rezervisanog smeštaja u mondijalskim terminima. Od 2. decembra ulaznica neće biti obaveza za “haja kartu”, odluka je Katara. Verovatno i zbog manjeg pritiska turista i navijača“, informiše nas sa lica mesta Zoran Stojanović, srpski trener najdužeg staža u katarskom fudbalu.
Iz Fudbalskog saveza Srbije dobili smo potvrdu da će put Dohe, u slučaju plasmana u osminu finala, krenuti i veća grupa simpatizera „orlova“.
Za sada, ulaznice za sva tri meča mogu da se pazare i u slobodnoj prodaji, preko specijalizovanih portala, ili na licu mesta. Tek da se zna, osnovni paket za mečeve Srbije sa Brazilom, Kamerunom i Švajcarskom, kreće se od 300 evra…