Zvezdin put, Bernabeu i nemoguća misija

Analize 21. okt 20228:33 > 8:35 5 komentara
SK

„Izvinite, rekli su za pet minuta, ali to je španskih pet minuta“, čuo se sa razglasa glas pilota kad smo već sleteli u Madrid, ali smo čekali stepenice i autobus da izađemo iz aviona. Da, Španci su laganica, ima li boljeg dokaza za to od popodnevne pauze u radnom vremenu koju skoro svi prave: ručkić, sijestica, polako i bez tenzije. Koliko je to moguće u 21. veku.

Kasno leganje i rano ustajanje, svi smo bili uspavani i uglavnom zvrjali u telefone. I igrači i mi ostali, na mirnom i pustom aerodromu u Vitoriji. Kako smo poleteli, tako smo krenuli da se spuštamo, a dočekalo nas je relativno fino vreme. „Aj’, valjda će da nas pogleda, rekli su kiša“.

Nije nas pogledalo. Tek što smo stigli u hotel i došli sebi, počeo je jak vetar i kiša koja je čas padala jako, čas samo rominjala. Posle timskog ručka, trener Jovanović po dogovoru sišao u hol da uradimo intervju.

„Moram da žurim, čekaju me gore, imamo sastanak“, rekao je Jovanović po završetku razgovora, a igrači su imali propisani odmor. Nije da bi mnogo šta pametnije i mogli da rade po ovakvom vremenu.

SK

Seo sam u mesto po imenu Lizarran, neka mešavina brze hrane i restorana. Imali su sendvičiće sa ćuftama i raznim sosovima za po jedan evro, ali morao sam nešto konkretno da jedem. Davao sam sve od sebe da se sporazumevam na španskom, ali imena pojedinih jela bila su mi baš nerazumljiva. „Nemam vremena da sada učimo“, rekla mi je konobarica uz nervozan smešak. U pravu je, prešli smo na engleski.

Nešto kasnije, kada smo došli do deserta, zaboravila je da ipak razumem, pa je kolegi dobacila da meni ne nudi ove kolače na popustu, već neke druge. Reko’ šta ima veze – dobio sam neku lažnu lenju pitu, ali za dobru svinju nema loših pomija, je li…

Madrid obožavam, jedan od retkih gradova od ovih u kojima sam bio u kojem mogu da se zamislim kako živim. Planirao sam da svratim do nekog od glavnih trgova i da lunjam centrom, ali vetruština i kiša odvratili su me od te ideje.

SK

Ipak, hotel je udaljen desetak minuta hoda od „Santijago Bernabeua“, to je već bio razumniji plan, uprkos tome što stadion trenutno podseća više na gradiliše nego na dom najtrofejnijeg evropskog kluba svih vremena. Kranovi i žuti šlemovi na sve strane, ali ni to ni loše vreme ne sprečavaju gomilu turista da se fotografiše. Naravno, nije zatvoren ni obilazak stadiona, ali sada jeste skraćen, pa je potrebno izdvojiti 12-15 evra umesto uobičajenih 25.

Otvorena je i zvanična radnja – moram da priznam da sam očekivao da bude i veća, ali kad bolje razmislim, sve važno je tu: dresovi, trenerke, duksevi, lopte, šolje, privesci. Ima čak i monopol Real Madrid.

„Možda ima tamo negde pozadi mislim“, rekao mi je zaposleni kada sam ga pitao za košarkaške dresove. Eto koliku fudbal ipak ima prednost. Našao sam na kraju, videćete sve to i na snimku – košarkaški dres košta 90 evra, a fudbalski 105. Na ulazu u radnju prvo što vidite jeste dres Karima Benzeme – kad imaš osvajača Zlatne lopte, zašto da ga ne upotrebiš na svaki mogući način?

SK

Potom su crveno-beli odradili trening u Vizink centru, udaljenom dvadesetak minuta kolima i oko sat vremena šetnje. Večernji, otprilike u vreme kada će se i igrati utakmica sa Real Madridom.

Očekivano i logično, trening na dan između dve evroligaške utakmice služio je samo da se osete koševe i da se doteraju neke akcije koje se već igraju. Trener Jovanović i Bentil proveli su nekoliko minuta u košarkaškom razgovoru koji je očito proticao na zadovoljstvo obojice, dok su najduže na terenu ostali i šuteri košarke željni Luka Vildoza i najmlađi Nikola Topić.

Zvezdi svakako na ruku ne ide to što su Madriđani izgubili od Olimpijakosa u toj dvorani u sredu. Ako bi inače i pomislili na opuštanje protiv beogradskog tima, sada to svakako neće biti slučaj.

Kvaliteti Luke Vildoze preko su potrebni Zvezdi u ovom trenutku, ali crveno-beli će biti oprezni i neće ga forsirati po svaku cenu, mada će sigurno dobiti neke minute protiv Reala. Videćemo hoće li koji minut dobiti i Džon Holand nakon što je presedeo ceo meč sa Baskonijom, kao i može li Zvezda da produži periode dobre igre kojih je bilo u Vitoriji.

Real je aktuelni vicešampion Evrope, sa mnogo igrača koji su istovremeno i veoma kvalitetni i vezani za kraljevski klub, a Tavares je džin u reketu i godinama jedan od najboljih defanzivaca Evrolige. Došli su Musa, Korneli i Hezonja, vratio se Rodrigez i tim koji sada predvodi Čus Mateo među očiglednijim je kandidatima za fajnal-for.

Rudi Fernandez je povređen, a pošto je van terena i Vilijams-Gos, Real se bacio u potragu i za kratkoročnim rešenjem na poziciji plejmejkera, i to je jedino gde trenutno može da škripi, ali ako škripi tamo gde imaš Ćaća i Ljulja, znaš da nisi u prevelikom problemu.

Zvezda teško da je mogla da ima komplikovaniji raspored, otežala je sebi situaciju porazom od Panatinaikosa, ali – koliko god to bila fraza – Real ipak i na terenu mora da dokaže da je bolji. Ko je očekivao pobedu onomad kada je Pero Antić ubacio ključnu trojku? Niko.

Sport klub 1, od 20 časova i 45 minuta: Real Madrid – Crvena zvezda.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare