Zglob kolena – vežbe nakon povrede/operacije meniskusa

Podeli:
Fizio tim

Prethodni tekst se odnosio na opšte pojmove o jednoj od zglobnih struktura – meniskusima. Rečeno je i opšte je poznato da ljudski organizam /u svakom zglobu kolena/ poseduje po dva meniskusa.

Autori: Slađana Rakić, Milan Aslimoski, Fizio Tim

Kako sa povredama /blažim ili oštrijim, manjim ili većim/ drugih segmenata kolena, lečenju i oporavku povređenog meniskusa, potrebno je pristupiti vrlo postupno, temeljno i obazrivo /u skladu sa potrebama klijenta-pacijenta/, bez obzira da li ste rekreativac ili sportista.

Povezano

U narednih nekoliko videa će biti predstavljene vežbe koje se primenjuju u prvoj fazi oporavka nakon povrede /ili operacije, uz konsultacije sa doktorom specijalistom/. Idealno bi bilo da celokupan proces oporavka prati i realizuje stručno lice – fizioterapeut ili trener. Svaka od vežbi se prilagođava pojedincu /iako su date preporuke za određne broj ponavljanja, period zadržavanja, ili serija, ../ – prema stepenu povrede, „osetljivosti“ na pokret…

Ukoliko postoje nedoumice, uvek možete da se obratite stručnom osoblju Fizio tima za pomoć.

U prvom videu je prikaz vežbe kojom se radi mobilizacija čašice. Praviti pokrete sa leva na desno /i obratno/ 5-10x svaka strana, pa gore-dole – 5-10x.

U videu broj dva je prikaz ekstenzije u zglobu kolena. Pomoćni rekvizit je foam roler /zamena – urolan peškir, lopta, ../, stopalo je u fleksiji /stopalo ka kolenu/, pravi se pokret u zglobu kolena bez pomeranja potkolenice sa rekvizita – 8-10x.

Naredna vežba prikazuje način jačanja m.quadricepsa kroz statiku. Vežba se izvodi kroz 3 različita položaja stopala /1 – ravno stopalo – neutralna pozicija, 2 – ka unutra, 3 – ka spolja/ uz kratko zadržavanje u gornjoj poziciji 2-3s. Svaki položaj uraditi 10x.

Video četiri – Fleksija u zglobu kolena kroz povlačenje pete i blagi pritisak o podlogu kako bi se aktivirali mišići zadnje lože. Vežbu izvoditi 8-10x, 2-3 serije.

U videima pet i šest su prikazi vežbi koje se rade u skočnom zglobu, ali je bitno da potkolenica bude na uzvišenju /foam roler ili nešto od prethodno navedenih rekvizita/. Svaki pokret 8-10x za svaku vežbu.