Kako Novak Đoković praktikuje autofagiju

Vesti ostali sportovi - Ostalo 11. dec. 202113:46 > 13. dec. 2021 14:12
Podeli:
REUTERS/Leonhard Foeger

Autofagija je važan proces kojim se u našem telu uklanjaju štetne komponete ćeija. Kako bismo pokrenuli autofagiju u telu, često se preporučuje metoda povremenog posta, kao i redovna fizička aktivnost.

Zbog toga je i najuspešniji srpski sportista Novak Đoković odabrao da autofagija bude jedan od njegovih ciljeva u ishrani.

Zašto je autofagija izbor Đokovića

Novak Đoković razgovarao je u maju prošle godine sa dr Draganom Ivanovim o prednostima zdrave ishrane.Teniser je takođe tada otkrio zanimljive činjenice o sopstvenoj ishrani – uključujući i činjenicu da je stekao naviku da posti kako bi se u telu izazvala autofagija.

Novak Đoković je na svom profilu podelio snimak interakcije, rekavši da je sa zadovoljstvom naučio osnove ishrane i značaj koji ima autofagija od dr Ivanova.

Profesor Ivanov, koji je vegetarijanac, upoznao je Novaka Đokovića sa namirnicama koje su najbolje za mozak, a rekao je i da je doručak najvažniji obrok u danu.  Specijalista interne medicine je dalje naveo da je vegetarijanska ishrana najbolji izvor energije i proteina za telo.

Uprkos tome što je vrhunski sportista kome su potrebne velike doze energije, Đoković je rekao da svakodnevno posti 16 sati. Uzdržavanje od konzumiranja hrane pomaže da se  autofagija pokrene u telu tenisera. Đoković je svedočio da je autofagija za njega “učinila čuda”.

„To što sam 16 sati dnevno bez hrane doprinelo je poboljšanju mog probavnog sistema. Imam bolji san i više energije tokom dana.“

Kako radi autofagija

Japanski nobelovac Jošinori Osumi je medicinski dokazao da nakon 12 do 16 sati gladovanja počinje proces čišćenja organizma koji se naziva autofagija. U ovom procesu, telo počinje da troši sopstveno tkivo za metabolizam, što zauzvrat ima lekovito dejstvo na pojedinca.

„Ako ništa ne unosimo 12 sati, naš mozak traži rezerve hrane. Pronalazi mikroorganizame, patogene bakteriju i uništava ih i reciklira. Telo dobija dodatno gorivo iz prethodno nefunkcionalnih ćelija“, dodao je dr Ivanov.

Ako ručamo u 14 ili 15 sati, 12 sati kasnije, aktivira se autofagija. Ona čisti naše telo i priprema gorivo za sledeći dan. Ali proces traje od 12 do 16 sati u zavisnosti od pojedinca.

Dr Ivanov je dalje naveo da se autofagija „uključuje“ noću, kada telo luči hormon koji se zove melatonin zbog praznih creva.

Lučenje melatonina biće veće ako nemamo hranu u crevima, rekao je dr Ivanov.

„Kada postimo, naše telesne ćelije se regenerišu i oporavljaju. Kao stil života, idealno je doručkovati ujutru, ručati od 14 do 15  i onda ništa ne jesti do doručka sledećeg dana. Ova rutina bi sprečila mnoge bolesti”, tvrdi lekar.

Autofagija izbor i čuvenog borca

Osim Đokovića, drugi sportista koji praktikuje metodu posta kako bi se podstakla autofagija je MMA borac Džordž Sent Pjer.

“Trošim sve svoje kalorije u roku od osam sati tokom dana. Obično se probudim praznog stomaka i idem da treniram. Saznao sam da me trening na prazan stomak čini oštrijim, jer verujem da kada jedete ujutru i idete na trening, deo vašeg mozga se fokusira na varenje. Sada, pošto mi je stomak prazan, osećam da sam više fokusiran na ono što radim. Voleo bih da sam to znao ranije”, rekao je.

Rekao je da je autofagija uticala da mu se upala mišića smanjuje i da spava bolje.

“Osećam se mnogo bolje, i mnogo sam vitkiji. Sada sam u penziji, imam 39 godina i fizički izgledam – u smislu bodibilding izgleda – bolje nego kada sam imao 25 godina”, rekao je u aprilu ove godine.

Komentari

Vaš komentar